Handelsbetingelser hos Fantastiske Fjollerier

Generelle oplysninger
Fantastiske Fjollerier

Enkeltmandsvirksomhed
Åbyvej 77C, 3. th.
8230 Åbyhøj
CVR nr.: 41914440
Telefon: 26338058
Email: mail@fjollerier.dk


Priser
Hos Fantastiske Fjollerier er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. 


Betaling
Fantastiske Fjollerier modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dut kort, når varen afsendes.


Levering
Fantastiske Fjollerier tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 13 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 40 kr. og op til 59 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med Post Nord eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-5 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.


Reklamationsret
Der gives forbrugere 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Fantastiske Fjollerier vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang såfremt reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Fantastiske Fjollerier
Åbyvej 77C, 3. th.
8230 Åbyhøj
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.


Fortrydelsesret
Der gives til forbrugere 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter modtagelse og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen kan gives pr. mail på mail@fjollerier.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. 
Ønsker du at sende varen retur til os, bedes du udfylde den vedlagte  returseddel og sende varen til:


Fantastiske Fjollerier
Åbyvej 77C, 3. th.
8230 Åbyhøj
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.


Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, og, hvor plomberingen er brudt.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Som en ekstra service, tilbyder vi gratis retur, hvis du skulle fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.


Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler, registrerer og videregiver dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Fantastiske Fjollerier. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Personoplysningerne registreres hos Fantastiske Fjollerier og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.


Den dataansvarlige på fjollerier.dk er Fantastiske Fjollerier.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde
har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på: info@fjollerier.dk


Klagemuligheder – oversigt og links:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Fantastiske Fjollerier på mail: mail@fjollerier.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, og har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk 

Hvis du er forbruger med bopæl i et anden EU-land, kan du angive klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ 


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
www.fjollerier.dk
Adresse
Postnr. og by

Fax: xxxx xxxx
E-mail: xxx@xxx.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale
om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.03.2022